torstai 22. marraskuuta 2018

Mallorca part 4 - vaeltelua

Aamun huvituksena Mallorcalaisesta saksankielisestä hömppälehdestä löytyi artikkeli siitä, miksi suomalaiset ovat niin onnellisia (vastaus: kalsarikännit) XDD Lähdettiin vaellusreittiä pitkin Cala Figueraan muutaman kilometrin päähän. Maisemat olivat upeat! Cala Figuerassa syötiin jätskit. Juttelin tällä reissulla enemmän melkein kaikkien kanssa, mutta parasta oli, kun mun Gasttante (hosttäti) Dagmar sanoi, että jos mulla on huono fiilis ja haluun puhua jollekin, niin hänelle voi aina soittaa <3

Minä, Klara ja Jonas

Suunnattiin talolle, ja korkeiden lämpötilalukemien vuoksi haluttiin Klaran ja Papan kanssa suunnata jälleen uimaan rannalle. Ehkä meidän vedessä oloa kuvaisi uimisen sijaan paremmin aalloissa hyppiminen... Rannalta siirryttiin tuttuun tapaan uima-altaaseen. Ilta ehti tulla, syötiin yhdessä ja pelailtiin korttipelejä. Ukulele oli valitettavasti lähtenyt eilen Ninan mukana Freiburgiin.

Yöllä kahden aikaan oli aivan älyttömän kova ukkonen. Minä ja Klara herättiin molemmat, ja katsottiin, että mitä tapahtuu. Alhaallakin muut olivat hereillä, ja kyselivät onko meillä kaikki hyvin. Minä ja Klara asuttiin siis yläkerrassa, ja alas pääsi vain ulkokautta. Klaralla alkoi vähän paniikki iskeä, mutta itse olin jo merellä tottunut ukkoskeliin. Meidän katosta tippui hiukan vettä läpi, mutta onneksi määrällisesti ei tullut paljoa, ja kohta oli sopivasti meidän sänkyjen välissä.

Seuraava päivä jatkui myös teemalla vaeltelu (tai ehkä kävely pikemminkin). Ajettiin Cala Llombardsin rannalle. Vaihteeksi upeita maisemia, ja kuulin suomea ekaan kertaan reilu kahteen kuukauteen!! Suunnattiin vielä yhdelle vaellusreitille ja maisemat olivat upeat. "Urheilusuorituksen" jälkeen ajettiin kaupan kautta talolle, juotiin kahvit ja syötiin donitseja.

Mentiin Klaran ja Jonaksen kanssa rannalle pomppimaan aaltoihin. Kuten perinteeseen kuuluu, rannan jälkeen siirryttiin altaaseen uimaan ja sen jälkeen iltaruoan kimppuun ja pelailun pariin.

Tiistaiaamuna lähdettiin Klaran ja Jonaksen kanssa sämpylöitä hakemaan ja käytiin samalla reissulla rannalla uimassa. Aamulla yhdeksän aikoihin on hiukan vähemmän ruuhkaa, kuin iltapäivän puolella. Lähdettiin jälleen kaikki liikkeelle kohteena Botanicactus -kaktustarha. Vähän erilaisia kasveja nähtävillä kuin Suomessa tai Pohjois-Saksassa. Ajettiin vielä samalle vaellusreitille, jolla oltiin eilen, ihailemaan maisemia.

Iltapäivällä aloin jo keräilemään tavaroitani kasaan. Syötiin illallinen yhdessä ja pelailtiin kaikki mahdolliset pelit läpi ja kävin vielä Klaran kanssa iltauinnilla.

Keskiviikkona oli aika suunnata kotiin. Kävin vielä aikaisin aamulla uimassa, ja ainoana koko porukasta kävin joka ikinen päivä uimassa. Aamupalan jälkeen pakattiin tavarat ja siivottiin paikat. Kivaa lähteä takaisin kotiin, mutta tämä reissu oli aivan mahtava (kiitti hostperhe <3)! Jotenkin sekavat fiilikset, koska ollaan menossa kotiin, mutta Suomihan on mun koti, mutta nyt mulla on toinen koti Saksassa, mutta mutta... Ajettiin Palmaan lentokentälle, palautettiin vuokra-autot ja päästiin ongelmitta koneeseen. Ryanair oli yllättäen noin tunnin myöhässä, mutta päästiin lähtemään ja saavuttiin Hampuriin. Kotimatkalla syötiin terveellisesti mäkkärissä ja illalla sain jostain energiaa purkaa ja järjestää kaikki tavarani paikoilleen.

Aamupalapöytä

Minä, Birgit ja Dagmar
Oli kivaa olla jälleen hyvän hanaveden piirissä. (Mallorcalla on hanavedessä paljon kalkkia, ja siellä käytetään paljon suolaa, jottei putket, hanat sun muut menisi niin nopeasti rikki.) Oma sänky ja oma huone olivat jälleen luksusta!

12 päivää reissussa (6.-17.10.), paljon kaikkea uutta tuli nähtyä, tehtyä ja koettua. Muutama päivä vielä syyslomaa ja sitten on aika taas koululle ja normaalille vaihtariarjelle.